Ми допомагаємо захищати стратегічні інтереси наших клієнтів
Ми єдина комунікаційна компанія, визнана професійним фінансовим співтовариством
Ми допомагаємо формувати публічні образи лідерів бізнесу та суспільного життя
Ми допомагаємо створювати сильну корпоративну репутацію
Ми створюємо комунікаційний плацдарм для міжнародної експансії

Архів новин

У кінці 2018 — на початку 2019 року PR-агентство “Михайлов та Партнери. Україна” спільно з сервісом LOOQME провели дослідження PR-ринку України. Проект реалізований у рамках регулярних досліджень локальних ринків стратегічного партнера компанії “BCW (Burson Cohn & Wolfe)”. 

Задачею дослідження було: виявити, як PR-спеціалісти провідних компаній оцінюють становище ринку PR, якими інструментами користуються найчастіше, як вимірюють ефективність PR, з якими труднощами стикаються та які послуги найчастіше замовляють в агентствах.

Для дослідження була сформована вибірка зі 120 провідних компаній згідно з галузевими рейтингами[1]. У ході дослідження були опитані PR-спеціалісти, які відповідають за комунікації — PR-менеджери, прес-секретарі, маркетологи та інші.

З вибірки у 120 компаній вдалося опитати лише 42 людини.  Ще у 69 компаній не виявилося локальної прес-служби, відділу комунікацій чи спеціаліста, який відповідає за PR/комунікації, або зв'язатися з відповідальною особою виявилося неможливим протягом декількох тижнів. PR-спеціалісти 9 компаній відмовилися обговорювати тенденції ринку, посилаючись на внутрішню політику компаній.

Обсяг ринку. На думку респондентів, ринок PR не росте у грошовому виразі, а розвивається за рахунок нових інструментів, особливо у сфері digital.

Затребуваність інструментарію. Усі респонденти відмічають зміщення акцентів у цифрову сферу, але разом з тим більше всього уваги приділяють роботі з традиційними ЗМІ. Далі за значимістю йдуть івенти, робота у соціальних мережах, внутрішні комунікації та антикризовий PR.

Робота з агентствами. Майже всі респонденти залучають підрядників для реалізації окремих PR-проектів. Третина респондентів працюють з агентствами на постійній основі. Найчастіше агентствам замовляють івенти та антикризові комунікації. Під час роботи з агентствами респонденти відмічали некомпетентність підрядників, відсутність нових креативних ідей і підходів.

Складнощі. Серед проблем, з якими найчастіше зіштовхуються спеціалісти – труднощі у вимірі та оцінці ефективності комунікацій. Спеціалісти скаржаться, що результат їхньої роботи часто вимірюється показниками продажів.

Більшість оцінюють результативність PR кількістю публікацій. Усього 2 компанії з опитаних проводять репутаційний аудит. Респонденти відмічають, що немає сенсу вимірювати ефективність комунікацій кількістю опублікованих статей, але у випадку такої вимоги керівництва, доводиться орієнтуватися на цей показник.

На що витратили б додаткові бюджети. Додаткові бюджети спеціалісти готові витрачати на заходи для преси, блогерів та соціальні проекти. За ними слідують кампанії у соціальних мережах, комунікація з експертами та лідерами думок. Замикає трійку лідерів розвиток власних каналів комунікацій.

Директор “M&P.Украина” Таїсія Стадніченко прокоментувала результати дослідження: “Такий низький рівень реакції — меньше 30%, — став для нас несподіванкою. Ми навіть не припускали, як багато компаній скасували PR-функцію або передали її у глобальні офіси. Друге спостереження — це урізання функціоналу спеціалістів. Піарщик часто просто веде сторінки у соц.мережах та робить моніторинг. Іноді пише релізи та проводить прес-конференції. Про постановку перед спеціалістами стратегічних задач, розробці стратегій мова не йде. Ефективність роботи піарщиків оцінюють ростом продажів або у кращому випадку кількістю статей/постів. Тобто, більшість українських компаній не пов'язують комунікацію з досягненням своїх бізнес-цілей у довгостроковій перспективі та у попередженні криз. И третє спостереження — це дійсно серйозне зниження рівня кваліфікації PR-спеціалістів. Нам іноді доводилося прикласти чимало зусиль, щоб узгодити з респондентами понятійний апарат і з'ясувати, що ж вони мають на увазі під “репутаційним аудитом” і відрізняти його від моніторингу після прес-конференції. Або “антикризовими комунікаціями” — та відрізнити їх від розміщення постів на форумах у випадку негативного коментаря. Виходить замкнене коло — економія на PR веде до неякісного виконання задач, а неякісне виконання задач позначається на бізнес-результатах компаній, що веде до скорочення бюджетів на PR. Це досить неприємні та тривожні для галузі тенденції”.

Повний звіт і результати дослідження за посиланням.

 

1 Кількість компаній для опитування в кожній сфері економіки визначалося

 відповідно до вкладу галузі у ВВП України в 2017 році