Switch lang (ENG)

Сучасні комунікаційні стратегії: що нового

У світі швидких технологічних змін, динамічного розвитку соціальних медіа та постійно змінюваних уподобань, сучасні комунікаційні стратегії мають відповідати високим вимогам до інноваційності та ефективності. Водночас, є й те, що не змінюється з часом і залишається основою.

Illustration

Ключові аспекти, що характеризують новітні підходи до комунікацій.

Інтеграція цифрових технологій

Сучасні комунікаційні стратегії нерозривно пов'язані з цифровими технологіями. Це означає використання штучного інтелекту для аналізу даних, автоматизації задач та персоналізації звернень до споживачів. Сучасні технології досліджень суттєво пришвидшують і здешевлюють пошук найбільш ефективних інструментів, дозволяють перевірити ефективність повідомлень і підвищити результативність комунікацій. Те, що раніше вимагало місяців копіткою роботи, може бути зроблено за дні, якщо не за години.

Використання соціальних медіа.

Соціальні медіа стали впливовим інструментом у сучасних комунікаційних стратегіях. На відміну від традиційних медіа, вони дозволяють компаніям будувати прямий зв'язок зі стейкхолдерами, швидко відповідати, реагувати на запити та керувати репутацією онлайн. Інтерактивність та висока швидкість поширення інформації через соціальні мережі забезпечують більшу видимість та залученість аудиторії. Вони ж несуть і суттєві ризики, особливо в Україні, коли користувачі соцмереж можуть бути досить критичними та часто необ’єктивними і несправедливими у своїх висловлювань. Знизити ці ризики допоможе побудова міцних та надійних відносин з лідерами думок та інфлюенсерами, які зможуть допомогти знизити ризики у кризових ситуаціях.

Персоналізація змісту

Персоналізація — це не просто тренд, а необхідність. Сучасні стратегії комунікації фокусуються на створенні сенсів, які враховують індивідуальні потреби та інтереси кожного. А технології можуть допомогти донести цей контент саме тим стейкхолдерам, для яких саме цей сенс важливий. Часи масових комунікацій у сенсі масовості стають менш виправданими, оскільки усі цінують свій ресурс і стрілянина з гармати по горобцях - вчорашній день. Зараз створені технології, які дозволяють швидко і відносно недорого перевірити наративи, їхню відповідність потребам цільових аудиторій та здатності досягати оцікуваного результату і early adopters у комунікаційних технологіях активно їх використовують для здобуття конкурентної переваги у боротьбі за увагу і серця стейкхолдерів. Коли ключові повідомлення перевірені, то грамонтий таргетинг і використання відповідних каналів комунікацій стають технічним завданням.

Лідери думок і побудова відносин

Лідери думок та інфклюенсери усіх масштабів відіграють особливу роль у комунікаціях. Вони мають кредит довіри серед своїх аудиторій і їхній думці довіряють. Робота з ними не лише сприяє довірі до компанії, але й суттєво розширює аудиторію, дозволяє перейти перешкоди її недовіри, сприяти впізнаваності та вибудові правильного ставлення до бренду, стимулювати взаємодію. Окрім того, інфлюенсери формують свою аудиторію і співпраця з ними для комунікацій дозволяє персоналізувати контент та зробити його максимально ефективним.

Посилення ролі першої особи у створенні репутації компанії

Перша особа чи ключові особи компанії відіграють ключову роль у побудові довіри та авторитету. Їхня публічна активність, починаючи від особистих соціальних мереж до виступів, інтерв'ю, участі у важливих заходах працюють відразу у кількох напрямках. По-перше, допомагають підкреслити експертність компанії та сприяють створенню сильного бренду​. По-друге, демонструють відкритість та прозорість, налаштованість до діалогу зі стейкхолдерами створюють відчуття довіри та надійності. По-третє, перші особи в будь-якому випадку є рольовими моделями і носіями корпоративної культури, що дозволяє їм комунікувати цінності, культуру та важливі зміни чи іновації у компанії, що покращує внутрішні комунікації та сприяє створенню сприятливого корпоративного клімату у компанії.

Візуальний контент

Візуальний контент, такий як відео та інтерактивні інфографіки, тільки нарощує свою ефективність у залученні аудиторії. Це пов'язано з високою здатністю візуального контенту

Тотальні комунікації чи комунікаційний мікс

Збільшення кількості контенту та каналів комунікацію настільки підвищило конкуренцію за увагу стейкхолдерів, що підготовка статті чи іншого контенту для використання 1 раз практично не має сенсу. Єдиний шанс потрапити в поле уваги стейкхолдерів стало використання міксу каналів комунікації (власні медіа, зароблені медіа, просування контенту та комунікація через інфлюенсерів). Ефективні комунікаційні стратегії включають в себе використання усіх каналів для кожної комунікаційної дії та посилення їх один одним. Таким чином 1 матеріал у медіа повторюється на сайті, у регулярному дайджесті компанії чи дірект-мейлах, соціальних мережах, де в подальшому ретранслюються внутрішніми інфлюенсерами (починаючи від топів компанії до рядових працівників) та зовнішніми експертами та лідерами думок. Хоча це, в цілому, не виключає використання платного просування для збільшення ауидторії.

Втім, є й те, що поки що не піддається змінам і залишається основою побудови ефективних комунікаційних стратегій.

Розбудова міцних медійних відносин

Незважаючи на всі технологічні новації, будування міцних та довготривалих відносин з медіа залишається важливим елементом успішної PR-стратегії. Це включає регулярну комунікацію, надання ексклюзивного контенту та відкритість до співпраці​

Створення сенсів та ефективний сторітеллінг

Автентичність та прозорість

Які б канали ви не планували використовувати, в основі комунікацій лежать повідомлення і історії , які потрібно комунікувати стейкхолдерам. Жоден комунікаційний мікс не буде ефективним без чіткого розуміння того, що потрібно говорити, кому і для чого.Тож як і у старі добрі часи комунікаційна стратегія починається з визначення того, як комунікація буде сприяти досягненню бізнес-цілей. А лише потім йдеться про канали, формати, інтенсивність та доповнення різних каналів комунікацій для максимального ефекту.

Ефективне управління кризовими ситуаціями

Управління кризами та підготовка до них залишаються критичними аспектами PR. Це включає розробку детальних планів кризової комунікації, проведення симуляцій та уважний моніторинг потенційних проблем, які можуть перерости у кризи​. Тож вибудовуючи власну комунікаційну стратегію задля досягнення цілей компанії варто звертати увагу на поєднання як класичних і базових складових, так і нових підходів, які продиктовані часом.